Magen v 31

Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Så här ser magen ut just nu. Den växer och växer kan man säga. Inte så konstigt kanske eftersom bebisen mest ska lägga på sig vikt nu.
 
Den här veckan började härligt med att vi var hos barnmorskan igen. Allt såg bra ut och magens kurva är fin. Det enda är att mitt järnvärde hade gått ner en hel del. Nu ligger jag precis på gränsen men jag slapp järntabletter den här gången. Vi ska se hur det ser ut igen om två veckor. Under tiden tänker jag börja bunkra järnrik kost. Det kommer bli mycket leverpastej, paltbröd, spenat och blodpudding framöver. Jag är nämligen övertygad om att det kan göra så att mitt värde blir bättre. Tina berättade att de allra flesta får börja med järntabletter någon gång under sin graviditet. Och för vissa hjälper det inte hur mycket järnrik kost man äter för alla kan inte ta upp det lika bra. Så vi får se vad min kropp säger efter två veckor av järnboost! :)
 
Annars verkar det som att vår lilla pojke redan ligger med huvudet neråt. Tina kände, tryckte och knådade och verkade ganska säker på att det är så han ligger. Spännande! Tiden går så himla fort just nu. Blir galen...
 
Efter jobbet var vi iväg till Danderyd och köpte en vinterjacka till mig som en tjej sålde på Blocket. Så himla skönt att ha bockat av det! Den riktiga kylan kan ju komma när som helst och nu kan jag glatt välkomna den :)
 
Kläderna på bilden: top från Mamalicious och jeans från H&M.
 

Postat av: Renée

Broccoli, haricot verts och messmör! Jag hade samma problem, ville verkligen inte äta järntabletter, blä. Men knäckebröd med messmör till kvällsmat, mums :)

Svar: Haha, bra tips! Haricot verts ska jag verkligen ta till mig. Messmör är inte min grej och broccoli gillar inte mannen så det har vi inte hemma så ofta :) Min favorit just nu är leverpastej och varje matlåda får bladspenat i sig :)
Anna

2013-10-28 @ 21:54:39
Postat av: Kamomilla

Vad fina ni är, du o magen!


Svar: Tack snälla söta du :)
Anna

2013-10-29 @ 07:31:43
http://lillakamomilla.blogspot.com
Postat av: Kamomilla

Vad fina ni är, du o magen!

2013-10-29 @ 07:31:48
http://lillakamomilla.blogspot.com
Postat av: Syster

Vackraste syster, du är så fin! Kul att få se kort :)

Svar: Sötnos, tack, hoppas vi kan ses en stund i Södertälje så du får klappa lite mer på magen :)
Anna

2013-10-29 @ 20:58:19
Postat av: mamma

Vad du är fin <3

Svar: Tack <3
Anna

2013-10-30 @ 19:13:08
Postat av: Adine

Åh, så spännande! :) Hoppas järnvärdet är bättre vid nästa besök. Kram!

Svar: Tack! Det ska det nog vara, det har jag bestämt mig för :D
Anna

2013-10-31 @ 13:57:56
http://lundahlfoto.blogg.se
Postat av: Maria Walkeby Roos

Åh vad mysigt! Jag längtar tills jag är gravid igen :) Är det ditt första barn? ^_^

Svar: Ja, det är den första lilla knodden så allt är väldigt spännande och pirrigt just nu när det närmar sig med stormsteg :)
Anna

2013-11-04 @ 15:18:47
http://mariasbakgladje.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: