Min babyshower

 
Håll i er för här kommer en bildkvalkad från min babyshower som vännerna hade ordnat för mig förra helgen!
 
 
Min man drog i väg med med mig till Barkaby förra lördagen för lite shopping och sedan en mysig afternoon tea-buffé på Görvälns slott. Helt enkelt trodde jag bara att jag hade världens bästa man som ville ge mig en fin dag (så var det ju också förstås!). Men medan vi var borta så smög mina vänner, syster, mamma och svärmor in i huset och förberedde så här fint med dekorationer. När vi sedan kom hem igen sa Johan att jag skulle gå och öppna dörren medan han backade ner bilen så att han snabbt kunde komma in för han var kissenödig.
 
Jag gick upp för trappen och tog fram nycklarna. Kastade ett snabbt öga in genom vardagsrumsfönstret. Tittade ner men tittade snabbt upp igen. På bordet där inne stod ett leksakståg med tända ljus. Några knasiga tankar for genom huvudet i några tiondels sekunder innan jag fattade vad som var på gång. Jag låste upp dörren och där stod alla. Syster, tjejkompisar, mamma och svärmor.
 
 
Behöver jag säga att jag blev så glad och förvånad att jag började storgråta? Jag har ju tänkt på det här med babyshower innan men i princip slagit undan tanken på att det skulle bli något eftersom mina tjejer är så utspridda. Jag hade absolut inte förväntat mig att jag skulle reagera så här. Jag fick kramar av alla, en servett att torka tårarna med och sen hade vi en väldigt trevlig eftermiddag och kväll.
 
 
Tjejerna hade fixat gott att äta, de fick gissa omfånget på min mage genom att klippa till snöre, vi skrev alla in i en fin kalender vilken dag vi tror att lillen tittar ut, målade bodys och mumsade på en härlig buffé av goda bakverk. På slutet öppnade jag alla presenter de hade med sig. Det var det ena fina efter det andra. Vilken lycka. 
 
 
Jag tror bestämt att de känner mig för det var så perfekt ordnat. Precis som jag hade önskat mig och tio gånger till. När alla hade gått hem så var de tre kvar som skulle sova över eftersom de hade åkt hela vägen från Göteborg på morgonen för min skull. Mysig kväll och sedan en mysig frukost dagen efter innan de var tvugna att ge sig ut på vägen igen.
 
Tack så jättemycket alla fina! Både till er som organiserat så bra och till er som ville dela dagen med mig. Jag är evigt tacksam ♥

Postat av: Jessie

Vad mysigt det ser ut att vara :D

Svar: Det var jättemysigt, verkligen :)
Anna

2013-11-25 @ 14:33:34
http://Sarakechi.blogspot.se
Postat av: Johanna

jaa, kul att se bilderna:)

2013-11-25 @ 16:12:33

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: