Gesällprovet

 
Utrustning: Konica Minolta
 
Jag tittade precis på lite gamla bilder för en av mina klasskompisar från Köpenhamns-tiden eftersökte. Då insåg jag att jag inte har gjort något inlägg alls om min examen eftersom jag startade bloggen två månader efter. Här ovan kan ni i alla fall se mitt examensarbete. Eller gesällprov heter det faktiskt. Svendeprøve kallar danskarna det :)
 
Det är ett hänge i 14 karats guld. I Sverige använder vi 18 karat men i Danmark och resten av Europa är det vanligare med 14 kt. Tyvärr hann jag inte färdigt med det. Spetsöglan (som kedjan löper genom) och slutfinishen saknas. Men jag klarade mig fint ändå och fick bra betyg. Juryn som bedömde min arbetsinsats tar i beaktande om man skulle vara färdig om man hade fått två timmar till på sig. Sen måste såklart det man har gjort se bra ut och måtten ska stämma, + - 0,1 mm får det diffa :)
 

Postat av: Harriet

Så fint.

2013-06-12 @ 16:49:41
Postat av: Pattsy

Så bra att jag påminde dig ;) Tusen tack för bilderna, kändes helt konstigt i kroppen när jag tittade på dom och insåg att hela dagen verkligen var som en dröm! Minns inte ens maten :)

Kramar

Svar: Jag håller med, jag har ganska bra minne från dagen men det känns ändå som en dröm. Lyckorus :)
Anna

2013-06-13 @ 14:48:16
http://lillasysterpaj.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: