Risgott och julstämning

Utrustning: Nokia Lumia 920
 
Nu har julen verkligen infunnit sig i mitt sinne! Advent är en så mysig tid och jag ägnade den första av dessa fyra söndagar till att hänga upp stjärnor i fönstrena, knåpa ihop en adventsljusstake, göra lite julgodis och skriva klart alla julkort.
 
Julgodiset jag gjorde kan ni se på bilden ovan. Risgott à la amerikana. Det är Johans mamma som receptet kommer från och nu har också jag testat. De blev jättegoda så sätt igång och testa ni också! Lite kletigt är det och ett hett tips är att blöta händerna och med hjälp av dem breda ut den tjocka sega smeten i en form. På blöta händer fastnar den inte. Vad som inte heller stod med i det här receptet men som jag hittade i ett liknande var att när man skurit festligheten i bitar så kan man doppa halva i choklad. Det gjorde jag idag efter jobbet. Både dekorativt och gott :)
 
 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: