Whiskey sour

 
Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
I fredags testade jag att göra Whiskey sour för första gången. Tyvärr blev det ett missöde med shakern så därför blev drinkarna yttepyttiga. Det ska egentligen vara dubbelt så mycket i dem. Men gott var det!
 
Ingredienser till en drink
Bourbon whiskey 4 cl
Citronjuice 2 cl
Sockerlag 1,5 cl
Lite äggvita
Iskuber
 
1. Kyl whiskeyglas med is medan drinken blandas.
2. Häll whiskey, juice, sockerlag och äggvita i en shaker. Tillsätt lite is och skaka.
3. Sila drinken ner i glasen. Garnera gärna med rött cocktailbär och citronskiva.
 
Annas kommentar
Eftersom det inte stod hur mycket äggvita man ska ha så chansade jag med en till två drinkar. Det blev för lite skum tyckte jag så nästa gång testar jag två äggvitor till två drinkar. Vi hade ingen bourbon så vi tog en annan whiskey istället och det fungerade fint det med.
 
 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: