Påskhelgen - del 1

 
Förbered er på en bildkavalkad:
 
Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS + Makro EF 100 1:2,8 L IS USM
 
Det var en väldigt trivsam påsk på landet. Det blev många bilder och jag har alltid så svårt att "kill my darlings" därför får det bli två eller tre delar från det här årets påskfirande. Första kvällen (långfredagen) blev det inga bilder. Men påskafton tog det fart. Påsklunch med alla tillbehör och en fräsch vårig sallad. Det är kul att blanda det traditionella med någon nyhet här och där. Förutom salladen så introducerade min syster oss för en väldigt god lax- och romtårta som hon slängde ihop. Det är fantastiskt, jag som inte ens tycker om kallrökt lax (så kallad slibblax) eller rom åt flera bitar. Jag ska försöka fjäska till mig receptet så att ni kan få testa själva.
 
Kvällen avslutades med eggnog och ett antal parti Rummikub. Någon gin & tonic och lite godisbitar här och där slank såklart också ned. To be continued :)

Postat av: mamma

Trevlig helg med mysigt sällskap :)

Svar: Ja, verkligen! :)
Anna

2013-04-06 @ 13:06:11

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: