Downton Abbey på Hallwylska

 
Bilder lånade från Hallwylska museet
 
Idag besöker vi Hallwylska museet med svärmor. Där har de en utställning med kläder från den härliga serien Downton Abbey som vi alla tre gladeligen följer. Kläderna är från säsong ett men tyvärr inga manliga dräkter eftersom de återanvändes till följande säsonger. I vilket fall ska det bli väldigt rolig att få vara lite kulturell och kanske få lära sig ett och annat nytt.
 
Efter det åker vi vidare till Sonja som fyller 18 år idag. Grattis! Det blir kul att fira, själv minns jag bara glimtar från min egen 18-års dag. Det är ju ändå 10 år sedan nu...
 
I övrigt så är både jag och Johan lite trötta nu. Det är väl dels därför som det inte blir så mycket inlägg här. De senaste dagarna har vi mest kommit hem och slängt oss på soffan för att se de nya Johan Falk-filmerna. Blandade skådespelartalanger men allt i allt så gillar jag dem. I torsdags däremot var vi båda på ansiktbehandling och ryggmassage tack vare min man. Det gjorde verkligen susen, i dessa gråa dagar kan det behövas små lyxstunder i vardagen och jag tror att det här ska bli en återkommande företeelse för mig!

Postat av: mamma

vilken trevlig utställning :)

Svar: Ja, ni måste börja se på Downton. Såå bra serie! :)
Anna

2012-11-26 @ 12:43:20

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: