Bröllopsresan - Florens - del 1

 
Florens var inte alls en favoritstad på grund av extremt mycket folk, men med tanke på att det finns så otroligt mycket att se där så blev det så många bilder att jag måste dela upp i flera delar.
 
Fotograf: Johan Guste
Utrustning: Canon EOS 7D + EFA 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Från lilla Fiesole var det inte långt till Florens. Vips så hade vi krånglat oss in i staden med bilen till hotellet. Inte det bästa hotellet, bara två stjärnor, men bra pris med tanke på hur centralt det låg. Det tog inte mer än 10 minuter att ta sig in till där allt händer. På Piazza del Doumo, som vi kom till först, ligger Florens pampiga katedral. Den är fantastisk med alla detaljer och utsmyckningar. Man känner sig riktigt liten i jämförelse.
 
Fotograf: Johan Guste
Utrustning: Canon EOS 7D + EFA 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Vi fortsatte ut på Ponte Vecchio där det också var väääldigt mycket folk. Ponte Vecchio är en bro med många butiker som går över floden Arno. Det är nästan bara juvelerare där, Anna gillar :) Det var också den enda bron i Florens som inte förstördes under andra världskriget.

Postat av: mamma

Fina bilder, fina smycken och en fin flicka :)

2012-08-06 @ 17:19:52
Postat av: Jessica

Å fina Florens!
Har också vart där. Vackert, god mat, god dricka.

Vad kul att du gillade mina möbler Anna!
Byrån har jag fått av en i min släkt. Sedan har jag renoverat upp den själv :)

Svar: Ah, ja det är nog så man ska göra. Hitta en fin gammal möbel och måla om den själv. Får leta vidare :)
Anna

2012-08-09 @ 09:36:40
http://jessicaszanto.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: