Fotoskolan - del 10


Hemma från Åland!

Tänkte passa på att lägga in sista fotoläxan innan vi far vidare söder ut. Den här sista veckan handlade skolan om motljus. Här kommer mina bidrag:

Motljus
Bländartal: 22
Exponeringstid: 1/8000
ISO: 640

Motljus
Bländartal: 7,1
Exponeringstid: 1/1000
ISO: 640

Motljus
Bländartal: 4,5
Exponeringstid: 1/320
ISO: 100

Motljus
Bländartal: 2,8
Exponeringstid: 1/1600
ISO: 200

Alla bilder är tagna med solen som motljus. De två översta bilderna är tagna samma tidpunkt, samma dag. Men med olika inställningar. Tyvärr märkte jag först nu att ISO:t var lite väl högt. Tycker de blev helt okej ändå :)

Till sist vill jag passa på att tacka Josefin som har hållt i skolan. Tack för att du har gjort det på ett pedagogiskt och roligt sätt, jag har lärt mig och utvecklats otroligt mycket! ♥


Postat av: ♥ Anna Kijlstra ♥

Fin blogg du har! ♥

Vad gör du? :D

2011-08-30 @ 20:50:59
http://annakijlstra.blogg.se/
Postat av: Erica

fina kort


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: