After work & fotbollsspel

Utrustning: iPhone 4

Igår var min avdelning på jobbet hembjudna till en av kollegorna på after work. Så väldigt trevligt var det! Vi fick se hennes fantastiska lägenhet som hade fin rymd, en stor balkong och ljuvlig utsikt. Blev lite kär i inredningen också. En perfekt blandning av gammalt och nytt i harmoniska färger.

Vi började med att äta middag. Grillat kött, klyftpotatis, sallad, tzatziki, bröd och ett underbart hemmagjort kryddsmör. Sen blev det allvar. Då flyttades fotbollsspelet fram, vi lottade lag och började spela. Väldigt roligt men svårt! Där emellan någonstans åt vi också en väldigt god chokladmousse till dessert. Behöver jag säga att vi hade jätteroligt? En helkväll som heter duga.

Sen att min man ringde spontant precis när vi började titta på busstider och undrade om han skulle komma och hämta mig var det perfekta avslutet ♥

En liten paus

Jag har tagit en liten paus från bloggandet om ni undrar vad som har hänt. Egentligen har jag massa att blogga om men inspirationen att sätta sig vid datorn i vårt superstökiga arbetsrum känns inte alls lockande just nu. Jag vet, städa är lösningen. Någon dag så... :)

På vår cypriotiska uteplats

Utrustning: iPhone 4

Jag har varit riktigt seg sedan jag kom hem från semestern för snart en vecka sedan med att blogga. Jag har mest velat lata mig :)

Här får ni se några bilder från vår uteplats på hotellet i alla fall. Vi åt varje frukost där och ibland också lunchen. Jag skulle verkligen vilja äta mer sådan här frukostar hemma. Mycket frukt och nötter. Både vackert för ögat och gott för magen.

Lunchen ni ser ovan var riktigt god! I Ayia Napa hade de flera fina bageri med flera olika lunchlösningar. Just den här dagen köpte vi en smördegsfestlighet med ost och skinka i, ett bröd med spenat och ost och en plocksallad med tzatziki. Yum!

Laxrosa loafers

Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS

De här söta laxrosa loafersen beställde jag på Brandos i fredags kväll och redan i tisdags kunde jag hämta ut dem. Lycka med tanke på att jag hade semestern i åtanke när jag köpte dem. Jag var inte helt säker på att de skulle hinna komma eftersom det har varit röda och halva dagar den här veckan. Men det gick ju bra! Just nu sitter de på mina fötter långt upp i luften i ett flygplan som tar mig och min vän Malin till Cypern :)

Lunchtips - kikärtssallad

Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-6,5 IS

Den här fräscha salladen gjorde jag till lunch igår då det var röd dag och jag var ledig. Jag ville ha det enkelt, gärna nyttigt och såklart gott. Som tur är hade jag massa bra grejer hemma. Så här blev det:

- Romansallad
- En tomat
- En halv röd spetspaprika
- En avokado
- Ett halvt paket kikärtor
- En burk inlagd makrill
- Några bitar egeninlagda soltorkade tomater
- Rostade pinjenötter
- Tomatsåsen till fisken fick agera dressing

Riktig lyckad kombination!

Bröllop i fjärilshuset

Utrustning: iPhone 4

I lördags var vi på ett alldeles underbart bröllop. Så vackert, fint och mysigt. De gifte sig i Fjärilshuset här i Stockholm. Allt var planerat så bra och jag tror varenda gäst hade det jättetrevligt. Brudparet hade fixat två hashtaggar på Instgram där man kunde lägga upp bilder i deras namn. Jag som älskar att fota passade därför på att ta en hel massa bilder för att sedan lägga upp dem från bakissoffan dagen efter. Det blev som en extra present från mig till brudparet kan man säga. Tårtan hade de beställt från Petite France, favoritbakelsen i storformat. Så jag vet var jag ska gå för att få smaka på detta underverk igen! Tack till brudparet för en fantastisk kväll!

Idag den här 1 maj passar jag på att tvätta det sista och packar inför resan som går av stapeln på fredag morgon :)