Sofie 7 månader

(null)

(null)


För snart två veckor sedan blev Sofie 7 månader. Hurra!

Nu är hon en riktig hejare på att dra sig framåt med armarna. Det går lagom fort än så länge men om hon får syn på något extremt intressant till exempel en sladd eller påse då blir hon väldigt målinriktad.

För lite mer än en vecka sedan kände jag att två tänder har spruckit igenom i underkäken. Det har jag väntat på länge. Jag har ännu inte kunnat se dem eftersom hon sträcker ut tungan så fort jag är där med mina fingrar men man känner de små vassa spetsarna.

I förra veckan var vi på BVC för att väga och mäta. Egentligen behöver man inte komma vid sju månader men jag tyckte att det vore kul för att kunna skriva in i boken. Sofie vägde 8780 g och var 69,5 cm lång.

Vi har testat bebisgunga några gånger på lekplatsen och hon verkar tycka att det är kul. Speciellt när Oscar gungar henne. Det är också oftast på hans initiativ att hon ska gunga.

Nätterna är sådär. Hon vaknar minst två gånger, ibland fler. Jag längtar tills det stabiliserar sig lite mer. Det är så olika det där från barn till barn. Vissa barn i mammagruppen sover redan hela nätter och andra vaknar ett gäng gånger som Sofie.

Nu äter Sofie gröt till frukost varje dag och oftast puré till middag. Resten ammar jag. Det är mycket svårare den här gången att få in rutiner. Både med mat och sömn. Flera i mammagruppen håller med. Inga bestämda sovtider än under dagen och även måltiderna blir lite olika från dag till dag. Nåja, det ordnar sig till slut.

Annars njuter jag fortfarande bara av att vara föräldraledig med Sofie. Vi har underbart höstväder och det finns alltid grejer att göra.


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Bilder: iPhone 6s


Postat av: Johanna

Goa tjejen. Längtar tills vi kan ses

2018-10-28 @ 21:27:30
Postat av: Johanna

Goa tjejen. Längtar tills vi kan ses

2018-10-28 @ 21:27:31

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: