En härlig fredag

(null)

(null)


Idag har jag varit ledig med båda barnen. Som vi brukar på fredagar. Först hade jag tänkt att vi skulle gå till öppna förskolan och leka men eftersom både jag och Oscar är på väg att bli förkylda så kändes inte det som en bra idé. Det går åt så mycket energi där.

Istället fick vi en mysig dag av ärenden och lek ute. I lugn och ro. Ingen stress. Nästan inga konflikter. Vi tog bussen till Fruängen. Där gick vi till kemtvätten, handlade frukt på torget, åt lunch på kaféet, handlade på Coop, åt korv med bröd, tog en promenad, hade fotosession bland höstlöven, fikade på parkbänk, lekte på lekplats länge och till sist bussen hem. Det var så härligt väder så det var riktigt skönt att vara ute.

Den där fina salladen på första bilden kunde jag tyvärr inte äta upp. Det var något i den som luktade konstigt. Gammalt, unket, källare. Och avokadon var stenhård. Salladen såg verkligen fräsch ut och det var säkert inget fel på den (förutom avokadon då) men jag kunde inte äta mer än några tuggor. Det vände sig i magen så fort jag kände lukten och jag vågade inte chansa. Eftersom jag var trött och inte på topp orkade jag verkligen inte säga till heller. Därför blev det en tur till korvkiosken.

Fika köpte vi på Coop. Jag sa till Oscar att om han kunde vara snäll och samarbeta och se glad ut på bilderna vi skulle ta i höstlöven så skulle vi fika efter. Annars skulle jag äta upp allt själv. Haha. Det funkade och de bilderna får ni se i ett annat inlägg.


(null)
Sofie är sötast.

(null)
Oscar är Hulken, haha.

(null)
Vi hittade en liten lekplats på en gård mellan några lägenhetshus som faktiskt var väldigt trevlig. Det fanns massor av sandleksaker och Oscar lekte länge i just sandlådan.

(null)
Det var så fantastiskt vackert ute idag. Kolla de fina träden som matchar Oscar. Hjärta på det alltså.

(null)
Vi hittade en nyckelpiga vid sandlådan. Oscar satte dit fingret och ville att den skulle klättra upp. Det gjorde den och efter en stund flög den iväg.

(null)
"Vad fin den är mamma" 

(null)
Sofie tyckte att snöret på min jacka var intressant.

(null)

(null)
Oscar utmanade sig i klätterställningen.

(null)
Den avslutande leken blev att alla fordon (Oscars ord) skulle åka ner för rutschkanan.

En fantastisk fredag. Den avslutades med tacos, enkla nattningar och mys i soffan med mannen framför Idol. En riktig fullträff! Imorgon ska vi på dop. Kram!


Bilder: iPhone 6s


Postat av: Mamma

Vilken härlig dag ❤

2018-10-13 @ 16:25:26

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: