Mammafika och första febern

(null)

(null)


Igår träffade jag min mammagrupp igen. Vi fikade på Espresso House som vanligt. Jag testade bland annat en pepparkakslatte och en saffransbulle. Väldigt gott. Nu börjar jag längta efter julen :)

Vi hade trevligt men redan här märkte jag att Sofie var lite mer missnöjd än vanligt. Några timmar senare när vi kommit hem tyckte jag att det kändes som att hon var lite varm och mycket riktigt. Lillans första feber, 38,5 som högst än så länge.

Febern fortsätter idag. Jag tror att det är tänderna som spökar. Det är nog fler som ska tränga igenom snart. Så vi blir hemma idag. Annars hade jag tänkt att vi skulle gå till öppna förskolan. Det brukar vara så roligt för båda barnen att vara där. För mig med. Oscar blev snorig igår så det är lika bra för honom att vara hemma också, då kanske det blir en kortare förkylning. Men jag måste säga att det är inte det roligaste att vara hemma en hel dag. Lillan vill helst vara nära men när hon väl är i famnen så kan hon inte vara still. Halvkämpigt läge. Det kanske får bli en del bärsele idag.


(null)
Nya kläder från Next, hon fick supermysiga pyjamaser också.

(null)

(null)
De här två tjejerna är födda dagarna efter varandra. De har också varsin storebror som är nästan lika gamla och deras mammor fyller år med två dagars skillnad (fast olika år).

(null)

(null)
Liten febrig tjej nu på morgonen.


Bilder: iPhone 6s


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: