Fars dag

(null)

(null)


Idag har vi firat fars dag här hemma. Pappan i huset välkomnades upp till ett dukat frukostbord och en presentpåse. Jag hade frågat Oscar innan om han ville göra någon present till sin pappa och han sa direkt pärlplatta. Så det blev en i regnbågens färger men Oscar är lite bekymrad över att indigo inte finns med. Pappan fick också lite nytt på strump- och kalsongfronten och mörk choklad. En till present är på väg men verkar ha blivit försenad. Den får jag visa när den kommer.

Vi fortsatte dagen med att ringa till våra pappor och lite senare kom Johans pappa över på fika. Till sist lagade jag tvårätters som vi åt lite extra tjusigt vid matsalsbordet med tygservetter och tända ljus. Det är kul att festa till det tycker jag.


(null)
En chokladtryffelkaka med crunch hade jag bakat som vi åt till fika. Enkel och mumsig!

(null)

(null)

(null)
Sofie fick en päronklämmis. Gullungen har varit feberfri hela dagen. Såå skönt!

(null)
Toast Skagen till förrätt, Oscar fick en toast med leverpastej...

(null)
...och till varmrätt blev det kycklinggryta med klyftpotatis.

(null)


Sen var det dags att natta barn. Båda krånglade och ville inte sova. Då kom jag på att vi inte varit ute något idag, då brukar nattningarna kärva. Skönt med måndag och rutiner imorgon igen. Natti natt!


Bilder: iPhone 6s


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: