Babyshower!

 
 
 
 
I lördags efter leklandet fick jag som sagt en överraskning när vi kom hem. Familj och vänner hade förvandlat huset till babyshower! Helt tokigt. Jag fick en babyshower när jag väntade Oscar och hade helt slått bort tanken om att jag skulle få en även den här gången. Så jag blev verkligen superöverraskad när jag stod utanför ytterdörren och såg dekorationer i vardagsrumsfönstret. Det  blev alltså en liten förvarning precis precis innan vi gick in. Lite skönt faktiskt för när vi kom in sköts det konfetti med ordentliga pang. Men åå så fint de hade fixat. Och min syster och mamma som hade gått upp i ottan för att köra från Göteborg och hit. Tänk va, vilket gäng jag har runt omkring mig.
 
 
Ett helt underbart fruktfat och Lindt-kulor som är mina favoriter.
 
Presenter och blöjtårta
 
 
 
En liten quiz under tiden som vi åt afternoon tea. Jag fick fyra rätt och kände mig nöjd. Det var svårt! Om jag minns rätt så fick vinnaren 6 rätt.
 
Alla fick ett sånt här litet paket med bokstäverna från mitt och Johans namn. Vi skulle bilda namn till bebisen som inspiration. Välbehövligt, namn är svårt!
 
Alla fick gissa på ett datum då de tror att bebisen kommer titta ut. Jag tänker att jag ska rama in den här och sätta vid bebisens säng när den får en mer permanent plats i huset. Så fin.
 
Fina fina ballonger
 
Överallt stod det (och står fortfarande) såna här fina små blomsterarrangemang av rosor och eukalyptus. De vet vad jag gillar :)
 
 
 
 
 
Oscar fick äta alldeles för många Lindt-kulor och han nallade precis lika mycket från fruktfatet. Man får göra undantag när det är en speciell dag tycker jag. Han fick faktiskt också två presenter från gästerna. Bilar-lego och en storasyskon-bok.
 
Konfetti som hamnade överallt, vi kommer hitta såna här fina lääänge länge, är ganska glad att de är så stora så man lätt hittar dem :)
 
Det är svårt att få Oscar att posa med mig. Skulle gärna vilja ha en bra bild på honom och magen. Får se om det går att muta med något till helgen kanske...
 
En sån fin rosett jag fick på mig direkt när vi kom hem. Syster och mamma hade verkligen gått all in med dekorationer. I like!
 
På kvällen skulle Johan iväg till en kompis på herrmiddag. Det hade varit planerat sedan länge men så mysigt det blev då att jag fick mamma och syster som mello-sällskap istället. De sov såklart över eftersom de har så lång väg att åka. Tusen tack för en helt underbar och lagom babyshower ♥
 
 
Bilder: Canon EOS 7D + EF 24-70 mm 1:2.8 L 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: