Den nya vagnen

Jag har ju nämnt att vi har köpt en ny vagn till bebisen. Vi var trötta på den gamla eftersom vi fick punka så många gånger. Dessutom var sittdelen solblekt och väldigt välanvänd. Så den här bebisen får en alldeles sprillans ny vagn. Å andra sidan behövde vi ju inte köpa massa andra grejer den här gången eftersom vi har kvar allt från Oscar. En Britax Go Big i färgen grå melange blev det i alla fall. Johan satte ihop den igår och jag tror den kommer bli jättebra. Den här gången struntade vi i att köpa den hårda liggdelen. Vi köpte en mjuklift istället som man lägger i själva sittdelen när den är fälld i sovläge. Billigare och det blir enkelt att bära in en sovande bebis. Den används ju inte så länge heller. Jag tror Oscar fick byta från från ligg- till sittdel när han var 5-6 månader.
 
Så varför var jag sugen på just en sån här vagn?
- Punkteringsfria hjul
- Framhjulen är stora och svängbara
- Stor varukorg
- Snygg färg
- Lättmanövererad
- Enkel att plocka isär för att ta så liten plats som möjligt i bilen
- Reflextyg (fast det visste jag inte om när vi köpte den)
 
 
 
Bild lånad från Babyworld.se
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: