Vill krypa

(null)


Idag har jag och Sofie varit i Liljeholmen på ärenden. Vi åkte dit direkt efter att vi lämnat Oscar i morse och kom hem vid halv ett. Så Sofie satt i vagnen ganska mycket. Hon sov förstås vid några tillfällen och fick komma upp från vagnen vid amning och blöjbyte. Så nu när vi kom hem och jag la henne på golvet så hade hon världens energi. Hon var glad som en kalv på sommarbete. Haha. Jag brukar lägga henne halvvägs ut på golvet som bilden ovanför. Då har hon lättare att ta sig någonstans och byta riktning. Och oj vad hon kämpade! När jag satte mig en bit bort för att fota henne så blev hon helt överlycklig och jag såg på hela den lilla kroppen att hon ville ta sig framåt mot mitt håll. Upp med rumpan, ner med huvudet och sprattla med benen höll hon på med länge för att försöka krypa.

Nu tror jag inte att hon kommer börja krypa snart. Sånt där kan ju hålla på i perioder för att glömmas av där emellan. Men det är så roligt att se hur hon övar och kämpar. Lilla älsklingen. 


(null)
Jag la henne här...

(null)
Och efter en liten stund hade hon tagit sig hit. Det tycker jag är bra jobbat för att vara en 5 månaders som inte lärt sig krypa eller dra sig framåt.


Bilder: iPhone 6s


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: