Sofie 5 månader


(null)

(null)

(null)


I förrgår blev Sofie fem månader!

Det här är sista veckan innan Smarta barn börjar för Oscar så vi tog en utflykt till Skärholmen. Vi skulle hitta en present till Ludvig som nu fyllt 6 år. Men innan det började dagen såklart med frukost och då passade vi på att testa smaknappen för första tången. Jag la i en aprikosbit och den tyckte Sofie var mumsig. Hon har smakat på några olika frukter nu. Vattenmelon, honungsmelon, jordgubbe, kiwi. Gurka är nog den enda grönsak vi har testat. Annars har det blivit lite mat från mitt finger. Potatismos, sås, bröd, ugnspannkaka. Oscar matade in en liten bit keso idag. Snart ska jag göra morotspuré och mata med sked tänkte jag.

Igår var vi på BVC. Sofie väger nu 7360 g och är 66,2 cm lång. Eftersom det är semestertider fick vi träffa Louise istället för Lena. Hon var också väldigt trevlig. Sofie fick sin andra dos vaccin. En spruta i varje lår. Den här gången var hon lite mer svårtröstlig efter den andra sprutan som svider mer. Vi stannade kvar i väntrummet ett bra tag innan lilltjejen hade lugnat sig. Tur det finns massor med leksaker som Oscar kunde leka med.

Som jag skrivit om innan så har vi nu gått över till sittdelen på vagnen. Vi har också börjat testa barnstolen. Jag köpte en stöddyna på Ikea här om dagen. Den är uppblåsbar så den blir perfekt att ta med sig till Rhodos. Hon sitter riktigt bra i stolen, men inte för långa stunder. Då blir hon trött.

(null)

(null)


Jag misstänker att någon tand är på gång. Hon vill gärna gnaga på allt möjligt och igår tyckte jag att jag kände något vasst i övre käken när jag matade med potatismos men ser inger när jag tittar efter.

Sofie är ganska lättroad och har nära till leende. Hon tycker mycket om sin storebror och blir nästan alltid glad när hon ser honom. Han tycker om Sofie väldigt mycket också och är fortfarande bara snäll och kärleksfull mot henne. 

Hon övar på att prata en hel del och ibland låter det som att hon övar på mamma, hehe. "Mmm-a!"

Och just det. Strax efter Sofie blev fyra månader började hon rulla runt så fort man la henne på rygg. Alltid åt höger från betraktarens synvinkel. Så ja, det händer verkligen mycket grejer med den här lilla damen.

(null)

(null)

(null)


Bilder: iPhone 6s

Postat av: Johanna

Det går fort! W på sin 4 mån kontroll; 67cm och 7185, så de är nästan samma fast hon är lite äldre ☺️

Svar: Haha, ja vad roligt. Det är alltid lika spännande när man är på BVC tycker jag :)
Anna

2018-08-21 @ 19:02:32

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: