De senaste dagarna

(null)


Vilken usel sömn jag har fått den senaste veckan. Sofie är inne i en riktigt dålig sovperiod. Hon vaknar varannan eller varje timme från det att hon har somnat och många nätter har hon en period på 1-2 timmar då hon är pigg och inte vill somna om. Så ni kan ju gissa hur energifylld jag känner mig just nu. Not so much. No. 

I tisdags hade jag en hemmadag och försökte sova när Sofie sov. Men det gick inte så bra för hon vaknade när jag la henne ifrån mig. För ja, hon kan bara somna vid bröstet eller i vagnen eller i bilen. Jag tror att jag fick ihop tio minuter under dagen då vi vilade samtidigt.

Så resterande dagar har jag hittat på lite blandat. I måndags shoppade jag de fina bebiskläderna ni ser på bilden. En body, ett par byxor och en mössa från Newbie. Kappahl har 3 för 2 på alla barnkläder just nu så det är perfekt. Älskar det fina blommiga mönstret och skulle kunna köpa allt. Hittade också fina blommiga plagg i mörkblått som jag är sugen på. Får se om jag tar en till tur. Tips tips! Erbjudandet gäller till 2/9.


(null)

(null)
Tur att Sofie är glad trots mindre sömn.

(null)
En dag gjorde jag tonfisksallad med hummus till lunch. Får passa på när inte Johan är hemma. Han äter tydligen inte kattmat..........

(null)
Sofie har fått smaka morotspuré två gånger och har tyckt om det. Nästa gång testar vi majs-  eller palsternackspuré tänkte jag.

(null)

(null)
Sofie har försökt krypa lite till. Såå söt! I onsdags var jag också på öppna förskolan och träffade de andra i mammagruppen.

(null)

(null)
Idag träffade jag Malin och hennes lilla Charlie på Herrängens gård. Vi åt lunch och satt i tre timmar och pratade om allt möjligt. Väldigt kul och definitivt energigivande. Kolla in salladsbuffén som man fick plocka av till maten. Såå fräsch!

(null)

(null)
Sen gick vi och hämtade min bästa Oscar. Vi stannade till en stund på lekplatsen. Han fick tydligen med sig halva sandlådan hem in sina fickor upptäckte jag på kvällen när byxorna åkte av och all sand hamnade på golvet.


Imorgon är det fredag. Då kommer min syster på besök. Längtar!



Bilder: iPhone 6s


Postat av: Harriet

Så fina bilder.💗

2018-08-23 @ 22:13:21

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: