Årets semester i Nössemark

(null)

(null)
Min pappa har fullt upp :)

För några dagar sedan semestrade vi i Nössemark. I mina föräldrars fina stuga. De, min syster och hennes man var som vanligt också där. Vi hade härliga, varma dagar med god mat, utflykter och bad.

Vi åkte direkt dit från våra vänner i Askersund och stannade en vecka. Här kommer mååånga bilder.


(null)

(null)

(null)
Lilla Sofie ser så stor ut på den här bilden i sin mormors famn. Hon växer verkligen så det knakar.

Vi åt de flesta måltider utomhus och på bilden här är en av mina frukostar. Sedan några veckor tillbaka har jag ätit antiinflammatorisk mat till frukost. I början av semestern läste jag boken Hälsorevolutionen av Maria Borelius. Jag tyckte den var väldigt intressant och fängslande och rekommenderar den verkligen. När semestertiderna är slut hoppas jag kunna få till ännu fler mål med antiinflammatorisk kost.

(null)
Oscar med sin morfar på en badplats i Norge.

(null)
Gullunge. Oscar har börjat intressera sig lite för foto. Ibland vill han ta bilder själv, ibland vill han att jag fotar när han gör en min (han kallar det för monster) men ibland vill han inte vara med alls.

(null)

(null)

(null)
Syrran och Henke bjöd på gomiddag en kväll. Potatissallad med grillad fläskfilé, grillad savoykål och såser.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vi tog några turer med båten och här är bilder från en av gångerna. En positiv grej med att det inte har regnat så mycket den här sommaren är att det har kommit fram massa sandstränder att utflykta till. Det här blev Sofies första gång på båt. Först skrek hon lite och sen somnade hon. Oscar tycker också om att åka båt.

(null)
Mysig stund.

(null)
Jag och Johan bjöd på kycklingspett med quinoa, baconlindade dadlar, majskolv, sallad och såser en kväll. Mums!

(null)

(null)
En av dagarna utflyktade vi till Bengtsfors för att byta en dop-present. Vi passade också på att äta lunch där.

(null)

(null)

(null)

(null)
Från Bengtsfors åkte vi vidare till min moster Gun. Det var verkligen år och dar sedan jag var hemma hos henne. Hon bor fint i en gammal skola.

(null)
Mamma och pappa bjöd på oxfilé med potatisgratäng och sallad.

(null)
Fika på campingen.

(null)
Stor och liten. Mina barn.

(null)
En kväll åt vi glass och bär när barnen äntligen somnat.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi var på de årliga Nössemarksdagarna dagen innan det var dags att åka hem. Roligt med ett gäng olika hoppborgar. Dock svårt när det är så här varmt som det har varit så länge nu. Oscar blir supervarm och börjar svettas av minsta lilla. Då blir det såklart också svårt att hålla humöret upp hela tiden. På själva marknaden köpte jag lite bröd, bullar och honung. Vi åt korv och glass. Oscar och Johan tittade på barnföreställningen.

(null)

(null)

Oscar åkte såklart också linbanan på lekplatsen. I år var första gången som han klarade allt själv. Dra upp den till avsatsen, sätta sig och åka iväg. Han är också duktig på att lämna den vidare till nästa som står på tur utan sura miner.

(null)
Sista middagen. Krämig pasta med kycklingdelar.

(null)
Några kvällar hade vi besök av älgar som gärna åt av äpplena som ramlat ner på marken. Mamman och kalven kom först och lite senare på kvällen kom en ensam älgko.

Ja, vi hade jättefina dagar som kommer leva kvar länge i mitt minne.


Bilder: iPhone 6s



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: