På tur till Österlen och Ystad

 
 
Här om kvällen bokade vi semester i södra Sverige som jag redan berättat om. De första tre nätterna ska vi bo på Östangård B&B på Österlen. Vi valde deras studio som är det största rummet de har med både bastu och egen uteplats. Det är Johans chef från förra jobbet som sadlat om, flyttat ner och gjort om den här fina gården till ett B&B tillsammans med sin fru. Det ser verkligen jättemysigt ut och jag ser fram emot att få några lugna dagar där samtidigt som vi nog ser oss lite omkring i trakterna och besöker Simrishamn.
 
 
 
 
När vi lämnar Östangård så åker vi vidare till Ystad där vi har bokat ett boende mitt i stan. Också det blir tre nätter. Jag hittade det på Home away och det verkar mysigt. Det ska bli kul att få upptäcka Ystad som jag har fått för mig är en mysig liten stad.
 
Vi åker alltså dagen efter att Oscar börjar sitt sommarlov så det är ganska tidigt på säsongen. Hoppas ändå att vädret är på topp. Det är ju inte helt omöjligt att det kan vara det för att sedan bli dåligt lagom till midsommar, haha. Vi får se. Det ska i alla fall bli kul att komma ner. Jag och Johan har pratat i många år nu om att vi vill se Österlen. Äntligen blir det av. 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: