1 månad

(null)

(null)


Åå, du är så söt älskade lilla dotter. Tänk vad glad jag är att jag fångade ett leende.

Och växer så det knakar gör hon. Idag som är dagen då hon har varit hos oss i en hel månad var vi på BVC för kontroll och läkarbesök. Godkänt men en remiss för att kolla gulsotsvärdet eftersom hon fortfarande är lite gul i ögonen. Undrar varför de inte kan kolla det på BVC? Det verkade ju så enkelt när vi var på BB, men det finns säkert en bra förklaring till det också.

Hon väger nu 4630 g och är 56,5 cm lång så hon har ätit på bra. Bodyn man kan se på bilden har storebror Oscar köpt (med hjälp av sin farmor) och den är i storlek 62 så det finns redan en hel del kläder att rensa ut från garderoben. Galet, jag minns inte att Oscar växte så här snabbt men nu när jag kollade hans siffror så var de nästan exakt samma vid en månads ålder. 4620 g och 56 cm lång. Coolt tycker jag!

Lilla Sophie/Sofie är mycket mer vaken om dagarna nu och mycket mer med. Idag har hon bjudit på blandat humör med en hel del leenden och glatt jollrande. Mycket mer idag än tidigare. Hon var lugn under nästan hela läkarbesöket, bara på slutet som hon tröttnade och blev arg så vi satte oss i väntrummet en stund innan vi tog oss hem. Oscar fick leka och jag ammade lillasyster. Sen gick vi ut i solen och tog bussen hem.


Bilder: iPhone 6s


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: