Att fira i förskott

 
 
Idag hade vi Oscars första 3års kalas. Hans födelsedag är egentligen på annandag jul men hälften av gästerna kunde inte komma då så de fick komma idag istället. Det blev en lite enklare variant på födelsedagsfika med många juliga inslag eftersom det också var fjärde advent.
 
Oscar var glad för han fick massor med uppmärksamhet från storkusinerna, fick fika och öppna paket. 
 
 
 
 
Vi bjöd på saffranskladdkaka med spritsad grädde som tårta. Jag känner mig ganska nöjd med spritsningen ändå med tanke på att jag gör det så otroligt sällan. Jag vill gärna kunna spritsa fint men drar mig för att göra det varenda gång eftersom jag tycker det är kladdigt och då blir det oftast att jag struntar i det och hittar på en annan lösning. Och vet ni, jag läste om ett jättebra tips när det gäller grädde. Man kan ha i lite bakpulver (en knivsudd till 2 dl grädde) innan man börjar vispa grädden. På så sätt går det att vispa den fast och fin utan att det blir smör. Vilket i sin tur gör att den blir mer spritsningsvänlig.
 
 
 
 
Kolabröd, pepparkakor, lussebullar, nötcrème-praliner och clementiner stod också på fikabordet.
 
 
 
 
Såklart skulle det blåsas ut ljus och man kan säga att Oscar var lite övertaggad på att få börja fika. Så fort jag ställde ner tårtan blåste han ut ljusen. Inte en enda han fånga det på bild.
 
 
 
 
 
Vi tände ljusen igen och fick det nästan på kort den här gången, haha.
 
 
 
 
Dags att öppna paket!
 
 
 
 
 
Presentskörden blev en "pärlkikare", ett magnetpussel där man klär på gubben, ett spel och ett stort fint kit med briotågbana brandbilståg. Väldigt uppskattade presenter :)
 
 
 
Sötnosar alla fyra ♥
 
 
Bilder: Canon G16
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: