Snittisar och helgen

Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
I torsdags köpte jag härliga snittblommor på torget i närheten av där vi bor. Som ni vet är det en del av september månads lista att köpa mer blommor till vaserna. Det blev rosa rosor och vita aster. Det ser ut som en dröm när jag ser vaserna här ifrån soffan. Rosa och vitt. Så fräscht och vackert. Lite bröllopsaktigt faktiskt. Jag tycker att torsdag är den perfekta dagen att handla blommor. Då står de där så vackert när man kommer hem på fredag och bara signalerar helgfeeling.
 
Den här helgen har varit ganska perfekt tycker jag. Vi har fått gjort trädgårdsarbete. Johan tog hand om grenar efter trädbeskäraren som arbetade på vår tomt i onsdags. Och jag sorterade fallfrukt. En hög att slänga, en till grannens hästar och en till oss själva.
 
Vi testade också på att vara barnvakt en liten stund för en kompis till Oscar. Det blev inte så lång tid för han var lite rädd för Oscar i början. Oscar kan vara ganska gå-på-ig och högljudd och är man inte van vid det så förstår jag att man kan bli reserverad. Men när föräldrarna hade gått så gick det kanon :)
 
Idag har varit lugn med lek på lekplats, slängt sopsäckar på tippen, åt lunch på kvarterspizzerian och bakat knäckig äppelpaj. Imorgon kommer nämligen Oscars gammelfarmor på middag och då tänkte jag att äppelpaj blir perfekt till efterrätt.
 
Hur har er helg varit vänner?


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: