Oscar med iPad

 
 
Oscar leker tittut-spelet i iPaden. Han blir mer och mer duktig på våra telefoner och plattor och vet nu vilken ikon som är Tittut. Annars är favoriten Teletubbies just nu. Sen kommer Babblarna och Stadens hjältar på delad andra plats.
 
 
Båda bilder Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
 
Det är svårt det här med skärmtid. Jag tycker det är okej att han tittar lite när vi kommer hem från familjedaghemmet för att varva ner och när han sitter på pottan för att få honom att sitta still en stund. Men helst inte för nära läggdags. Men på helger däremot är det mycket svårare när man kanske är hemma en hel dag. Då kan han skrika efter telefonen lite när som. Nej, jag tror att det är bäst att försöka hålla det till ett minimum. Han har ju inte ens fyllt 2 år. 
 
Det är roligt, vi märker att Oscar förstår så mycket nu. Man kan säga till honom att hämta en snortrasa och då springer han till sin garderob, öppnar dörren, drar ut en låda, tar en snortrasa, stänger lådan, stänger dörren och springer tillbaka. Han håller den också till näsan och ibland fnyser han utåt. Vips vad man vet så kommer han klara av det där. Jag tycker också att han har blivit en liten smula bättre på att ta ett nej. Det är defintivt Smarta barns förtjänst!
 
Det blev förresten ingen middagsbjudning igår för Johans farmor hade glömt bort. Vi bokade om till fredag och äppelpajen fick åka in i frysen. Jag som var sååå sugen på äppelpaj. Johan var väldigt sträng och sa att den skulle frysas in. Här var det inte frågan om att roffa åt sig en bit inte. Äh, jag får väl äta desto mer på fredag då ;)

Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!


Hej!Är du som jag dålig på att komma på bra och hälsosamma mellanmål och snacks?
Då har jag tävlingen för dig!
Du kan just nu vinna en månads fri prenumeration med sändning varje vecka från Fikabox.se
Kolla in tävlingen här: http://www.domkallarmighannes.com/2015/09/tavling-vinn-en-fikabox-i-veckan-i-4.html
Gillar du inte sådana här kommentarer eller redan fått en liknande så ber jag om ursäkt och hoppas du får en bra dag!
Kram Joanna

2015-09-15 @ 13:11:47
http://domkallarmighannes.com
Postat av: mamma

Mormors lilla going <3

Svar: Och mammas ;)
Anna

2015-09-15 @ 16:31:45
Postat av: Harriet

Han är så underbar o jag längtar så till söndag. Det där med datorer har han i blodet. Jag vet hur det var med Johan. ❤️

Svar: Ja, det blir spännande att se vad det blir av honom i framtiden :)
Anna

2015-09-15 @ 16:46:33

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: