Alkoholfritt

 
Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Som jag skrev i föregående inlägg så har det inte varit svårt att komma på goda alkoholfria drinkar. Nu när det har varit så varmt hela sommaren så har jag verkligen varit sugen på läskande i glaset var och varannan dag. Vatten gör det inte för mig när alla andra får dricka roligare dryck.
 
Just den här drinken ovan består av koncentrerad rabarbersaft, alkoholfri päroncider, frysta hallon och is. Jag har inga exakta mått eftersom jag har testat mig fram. Men kanske 1/4 del saft och resten cider. Om det blir för sött brukar jag blanda i lite vatten. Till min syster blandade jag i lite vodka.
 
Om man vill göra det väldigt lätt för sig så är det gott att blanda ut valfri saft man tycker om med mineralvatten. Då får man bubblorna som gör att det känns lite mer vuxet och "drinkigt" utan att det liknar vanlig läsk för mycket. Och kom ihåg, bär och is är halva grejen eftersom också ögat vill ha sitt :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: