Järnrikt tips

 
Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Här kommer ett litet tips till alla er som fått järnbrist av en eller annan anledning. Till exempel så är det lätt att få det när man är gravid. Speciellt i slutet av graviditeten. Min systers kompis som precis som jag är gravid fick tips från sin barnmorska att börja äta paltbröd i förebyggande syfte.
 
Det är ett mörkt, hårt tunnbröd som går att köpa i välsorterade butiker. Jag köpte mitt på Ica Kvantum. Än har jag inga problem med min järnnivå men för att förhoppningsvis slippa börja äta järntabletter så har också jag köpt paltbröd. Ät det med favoritpålägget på. Jag brukar ta Keso eller några skivor ost. Tror det kan vara jättegott med keso och skivat ägg. En favoritkombination hos mig. Ett bröd varje morgon äter jag. Hoppas att det räcker, har hört att magen inte blir så glad av att äta järntabletter så det slipper jag gärna :)

Postat av: Harriet

Det åt jag mycket förr, har glömt bort det. Ska köpa igen.

Svar: Bra där :)
Anna

2013-08-26 @ 16:31:09

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: