Fotoskolan - del 6


Den här veckan var det dags för oss att släppa loss och leka med kameran. Svåraste läxan hittills. Antagligen på grund av att den inte var lika konkret som de tidigare. Ibland är det svårt att arbeta utan ramar. Men det var en utmaning och jag fick till några bilder ändå :)

Bländartal: 5,6
Exponeringstid: 1/10
ISO: 800

Bländartal: 32
Exponeringstid: 1,6
ISO: 200

Bländartal: 32
Exponeringstid: 1,6
ISO: 200

Bländartal: 5
Exponeringstid: 1/8
ISO: 100

Bländartal: 5
Exponeringstid: 1/8
ISO: 100

Bländartal: 2,8
Exponeringstid: 1/15
ISO: 800

Bländartal: 2,8
Exponeringstid: 1/15
ISO: 100

Bländartal: 5
Exponeringstid: 1/8
ISO: 100

Jag har lekt mycket med olika sorters skärpa, rörelse i samband med lång slutartid och sommarens nyinskaffade makro-objektiv. Fick fram många bra bilder som jag är sugen på att göra till tavlor. Är väldigt förtjust i bilder där allt är oskarpt. De känns på något sätt mer målade då. Som en akvarell eller oljemålning. Roligt :)

Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Du har lyckats så fint, underbara bilder! Fastnar främst för 2+3+6, de skulle kunna bli spännande tavlor. :-)



Jag länkar din fina insats!

2011-08-02 @ 22:36:07
http://myhappydays.se
Postat av: M

Du har verkligen fått till fina bilder! Tycker också det var svårt den här veckan, mest för att jag har svårt att släppa perfektionisten i mig som vill få till fina, perfekta, skarpa och tydliga bilder. Nu då jag ser många andras så har ju alla lekt lite på olika vis, mina är inte så spännande, men gillar dem i alla fall :) Ska definitivt leka mera och satsa på att inte alltid ta perfekt skarpa bilder.

2011-08-04 @ 13:21:28
http://traningpag.blogg.se/
Postat av: Anna

Bra jobbat!! jag fick totalt hjärnsläpp och kände noll inspiration! Efter att ha sett alla andras bilder är jag full av inspiration! ska nog ge mej ut imorrn och "göra om" läxan! :)

2011-08-05 @ 18:11:10
http://nanniss.blogspot.com
Postat av: Jodrse

2011-08-12 @ 23:40:36
Postat av: Josefine

Alltid lika mysigt att läsa din blogg.

Jag har helt kommit av mig men nu så :D

Hoppas allt är bra med dig. Brukar fråga Anette hur det går för dig osv, alltid lika spännande :D

Kramar

2011-08-12 @ 23:43:37
http://stylebyjosefine.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: