Julgranen 2010


I fredags gjorde jag en liten kupp. Medan Johan var ute och åt med sina killkompisar så bestämde jag mig för att fixa en gran hem. Min käre sambo tyckte inte det var någon idé med gran i år eftersom vi inte ska vara hemma så mycket under jul och nyår. Och absolut, jag kan hålla med om att det vettiga hade varit att inte köpa gran. Men nu är det så att jag älskar julen. Tycker det är bästa tiden på året. En jul utan gran är ingen jul för mig och i mitt hem kommer inga plastgranar in.

Julgranen 2010
Fotograf: Anna Nilsson

Så i fredags efter jobbet köpte jag en gran på Mariatorget. Det skulle egentligen blivit en mindre gran. Men hittar man den perfekta så gör man. Drog den efter mig till tunnelbanan. Höll om den som om den vore min kavaljer inne i vagnen och släpade till sist upp den för backen till vårt hem. Ett ordentligt träningspass vill jag lova! Tänk så mycket man orkar när man bara har bestämt sig för något och verkligen har viljan.

Sen bar det av till Liljeholmen för att köpa fot, matta, toppstjärna, ljuslinga och lite mer pynt. När Johan kom hem så stod den där så fint. Jag är hur nöjd som helst :)


Postat av: Anna-panna

Haha, å jag som tyckte vi va knäppa som åkte med stolar på t-banan, men gran, d e värre! :-P Du funderade aldrig på om d kanske va så att dom sålde granar lite närmre hemmet?? ;-)

2010-12-19 @ 14:49:28
Postat av: Gunnel och Lennart

Snacka om att vara envis,det är väldit roligt att följa era förehavande på baksidan. Ni är välkommna på julafton.

2010-12-19 @ 15:43:01
Postat av: Kamomilla

Klart det ska vara gran! men jag drar nog lite på smilbanden när jag ser framför mig hur du släpat den med i tunnelbanan.... Du är väl värd din gran!!

:)

Kram, Kamomilla

2010-12-19 @ 17:07:32
http://lillakamomilla.blogspot.com
Postat av: Josefin -Happy Days-

Julstämning med gran tycker jag, så fint och mysigt det vart. O roligt att du lyckades hitta flingorna, kalas! Kikade in på din smyckessida med, så himla duktig du är och många tjusiga smycken där. :-) Är det silversmide som du jobbar med eller har du det som hobby?



Kram!

2010-12-19 @ 19:20:33
http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Harriet

Bra jobbat Anna.Du är en tjej som klarar dig själv. Jag är så stolt över min svärdotter.

2010-12-19 @ 20:36:40
Postat av: Josefin -Happy Days-

Men vad kul att du fick ett så bra jobb efter din utbildning, grattis! :-) O bra arbetskamrater är verkligen A och O, det göra att man trivs ännu mer. Förstår att du inte har tid till det eget så mkt nu när du har annat jobb, jag är ju i samma sits. När jag går tillbaka till jobbet kommer det inte finnas lika mkt tid till mitt fotograferande...



Kram!

2010-12-20 @ 19:39:43
http://landhagen.blogg.se/happydays

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: