Magen vecka 30

 
 
I lördags gick vi in i vecka 30 av den här graviditeten. Det går snabbt! Bara 10 veckor kvar. 
 
 
Jag mår fortsatt bra. De senaste dagarna har det varit lite mer aktivitet i magen. Tydligare rörelser. Känner också en del tryck neråt vissa dagar så att skynda på som vanligt går inte. Tempot får helt enkelt bli lugnare.
 
Jag fick tips från barnmorskan att köpa kapslar mot halsbränna som man tar en gång om dagen. Omeprazol heter de och funkar väldigt bra faktiskt. Skönt att slippa den där svidande brännande känslan i halsen.
 
Jag har blivit mer svullen känner jag. Mina vigselringar går inte längre på så de får vila ett tag. Eller jag kan få på dem om jag kämpar men då känns det inte så skönt på fingret tyvärr. Under julen märkte jag det också väldigt väl på mina fötter. Så fort jag inte la upp dem så blev de väldigt stora och det stramade i huden. Det är ganska skönt att använda stödstrumpor även om de inte hjälper helt och hållet mot svullnaden. Jag har också gått upp en hel del i vikt. Redan lika mycket som jag gick upp totalt med Oscar. Var ska detta sluta? Tur att mycket rinner av en så fort bebisen är ute.
 
Vi har börjat prata lite namn men har egentligen inte kommit någon stans alls. Det är jättesvårt tycker jag. Den här gången behöver vi ha alternativ för både pojke och flicka. Förra gången visste vi att det var en pojke i magen och namnet Oscar blev så självklart nästan direkt så vi hade egentligen inga andra alternativ. Den här gången är det svårare att komma på.
 
Besöken på MVC går bra. Hjärtat på bebis låter fint och magen växer som den ska. Det enda att påpeka är mitt järnvärde och nu ska jag ta tabletter varje dag. Men det är egentligen en liten grej om det betyder att jag kan få vara lite piggare. 
 
Ibland tänker jag att vi borde fixa mer inför bebisens ankomst. Vi pratade om det här hemma för någon dag sedan. Egentligen är det kanske inte så konstigt eftesom vi har kvar nästan allt från när Oscar var bebis. Men ändå. Fundera över förlossningen och skriva ett brev borde jag göra. Vi behöver också rensa mer här hemma. Minst en garderob måste fixas till så att jag snart kan börja tvätta bebiskläder. Det är i och för sig lite tidigt än men förarbetet måste ju göras någon gång och mina tankar går hela tiden åt att "man vet aldrig vad som händer". Jag ser i alla fall väldigt mycket fram emot att få fixa här hemma för bebis ♥
 
 
Bilder: Canon EOS 7D + EF 24-70 mm 1:2.8 L 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: