Sjukdag och julstämning

 
 
 
Idag har jag en lugn dag hemma. Jag har blivit superförkyld under helgen och kände verkligen igår kväll att det var läge att vila idag. Det är ju inte heller kul att sitta på jobbet och snora och smitta andra. Förhoppningsvis blir det jobb som vanligt imorgon och på onsdag. Torsdag och fredag är jag och Oscar lediga. Då har Smarta barn stängt på grund av planeringsdag. Så två arbetsdagar hoppas jag på den här veckan.
 
Här om dagen köpte jag säsogens första hyacinter. Det blev väldigt mysigt tycker jag. Julkänslan har verkligen infunnit sig hos mig och den blev inte direkt mindre när jag tittade på Nyhetsmorgon i morse. Då tipsade de om julstäder i Sverige och Europa. Såå mysigt. Jag funderar på om vi ska passa på att besöka jul på Liseberg i år. Det skulle i så fall vara dagen innan julafton, men kanske att det är supermycket folk då? Eller är alla hemma och förbereder det sista?
 
 
 
 
 
I förra veckan blev Oscar jultomte för hela slanten. Jag tyckte det var dags att prova förra årets Lucia-kläder för att se status på storlek. Perfekt att göra när det är dags att byta om till pyjamas om man har ett barn som inte gärna byter om endast för att prova. Oscar blev superglad och bad genast om att få sin tomteluva också. Kläderna var på gränsen. Jag tyckte att tröjan var lite kort så jag har införskaffat nytt. Tyvärr kom jag på för sent att det ju också finns sockerbagarkläder att köpa. De är väldigt söta och hade passat Oscar utmärkt. Han älskar att baka. Nästa år kanske.
 
 
 
 
 I natt hade det kommit lite snö här hos oss. Mysigt att vakna upp till. Oscar blev också glad som har pratat om snö och pulka i helgen, men det får nog komma lite mer snö för att ta fram pulkan. Jag fick lite bilder från familjen i Göteborg och Partille under helgen. De har fått jättemycket snö! Ett riktigt vinterland. I helgen åker vi dit på besök. Jag vet att det ska bli varmare i slutet av veckan men jag hoppas ändå att det finns snö kvar när vi kommer ner. Här på bilden kan ni också se hur bra det blev med staketet runt tomten. Nu är det färdigt! I helgen satte Johan upp vår nya brevlåda också. Det blev jättebra :)
 
 
Bilder: Canon G16


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: