Mors dag 2017

 
 
Det här året fick jag fira både mig själv och min egen mamma på mors dag. Mina föräldrar var på besök i helgen så i söndags fikade vi ute i den varma skuggan på glass och frukt. En storfavorit hos mig!
 
 
 
 
Jag och mami
 
 
Jag och sonen
 
 
 Oscar fick vatten i sin hink. Han sa att han ville "plumsa" med stenarna :)
 
Tidigare samma dag åkte jag och min mamma till Plantagen för att handla blommor till verandan. Det har blivit lite av en tradition för mig de senaste åren att jag åker dit själv på mors dag. Det är härligt att strosa runt och köpa det som ska sättas i krukor inför sommaren. Vad mysigt att få göra det med mamma i år. Perfekt med smakråd också!
 
Vi planterade alla blommor i stekhet sol och det blev väldigt mysigt. Rosa hängpelargoner till balkonglådorna, en tomatplanta med färdiga tomater, vita trädgårds Verbena till amplarna, en kärlekspelargon till lilla bordet utanför uthyrningsdelen och lite annat smått och gott till övriga krukor på verandan. Lite senare måste jag nog uppdatera växtligheten på altanen också. Jag har sett en fin buxbom på stam som jag skulle vilja köpa.
 
Och sist men inte minst. Jag fick ett jättefint blombud med praliner av Oscar (och Johan). En så såå fin rosa bukett som doftade ljuvligt. Pralinerna hade smak av jordgubb och rabarber. Jättegott! Det blev inte av att jag tog några bilder. Ska försöka fixa det ikväll.
 
 
Bilder: Canon G16


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: