Lördag

 
 
Lördag blev också en trevlig dag. Vädret var kanon som ni ser på bilderna. När pappan var hemma bakis passade jag och Oscar på att gå ut och lufta oss lite till en lekplats i närheten. Vi sparkade boll, lekte med sand och gungade. Mysigt! Och så skönt att slippa ta på flera kilo kläder. Att jeans och en jacka räcker för Oscar att leka i är såå härligt tycker båda han och jag.
 
 
 
"Mamma jag vill titta vad de gör" sa Oscar när han såg att några äldre killar började spela boll.
 
 
Nygamla vagnen. Vi köpte en Brio Race sulky på Blocket för någon vecka sedan. Fräsch, billig och väldigt praktisk. Skönt att slippa lufthjul och punka! Saknar dock att framhjulen är svängbara men det är bara till att vänja sig.
 
 
 
 
Kvällen spenderade vi hos en av Johans kompisar och hans tjej. Vi fick en jättegod trerätters middag men åkte hem ganska tidigt för vi ville få Oscar i säng någorlunda i tid för att inte rubba hans rutin allt för mycket. Lillhjärtat somnade i bilen strax efter att vi hade lämnat parkeringen. 
 
 
 
Supergod sallad till förrätt med gratinerad chèvre och melon.
 
 
En kärleksfull Boeuf bourguignon med klyftpotatis till huvudrätt.
 
 
Och passionsfruktsmousse till dessert. Också den väldigt mumsig. Vem behöver gå på restaurang när man kan bli hembjuden på sånt här?!
 
Kvällens enda lilla blipp var när Oscar trodde att han inte skulle få någon efterrätt. Han såg när den förbereddes på köksbänken och såg bara fyra glas. Han sa direkt och flera gånger "mamma jag tror inte att jag får någon" och för varje gång han sa det blev han bara mer och mer ledsen. Det skar verkligen i mitt hjärta. Jag har aldrig sett honom så ledsen på det sättet förut. Men som tur var fanns hans glas i kylen och han fick en egen dessert. Puh.
 
Nästa gång bjuder vi hem till oss och då kan vi köra en senare kväll!
 
Bilder: iPhone 6s


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: