Saker som Oscar 3,5 år säger

 
 
 
För några veckor sedan åkte Oscar karusell för första gången. På Ormingekarnevalen som var precis ett stenkast från där Oscars farmor bor. Han tyckte det var kul men var fullt fokuserad och gjorde inga glädjehopp direkt. Mot slutet tyckte han till och med att det fick räcka.
 
Oscar säger en massa roligt just nu. En del är lillgammalt och mycket härmar han direkt från oss vuxna. Här kommer lite av allt han säger. Alla "mamma" kan ersättas med "pappa" och tvärtom.
 

Nu blir jag faktisk arg på dig mamma!

 

...Det tror jag nog
 
Jag älskar katter och hundar
 
Pappa du måste ha senap, annars du kommer för sent
 

Jag tycker om dig

 

Baaajskorv
 
Aha! Jag har en idé!
 

Jag vill inte du ska gå, då jag känner mig ensam

 

Jag älskar dig mamma

 

Jag vill sjunga min rolig sång (Rövarnas visa)

 

Vilken härlig dag

 

Jag tycker om solen

 

Jag tycker inte om solen (när han får den i ögonen)

 

Ja, absolut

 

Det är blä! (om diverse mat/grönsaker han inte tycker om eller cigarettfimpar på marken)

 

Men var är pappa nu då?

 

Konversation med mig:
- Mamma, de finns inga monster här? 
- Nä, det finns inga monster här.
- Är du säker på det?
- Ja, det är jag säker på
 
 
Bilder: Canon G16


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: