Midsommarafton 2017

 
 
Vi hade en jättetrevlig midsommarafton i år. Det har vi nog de flesta år men det är lite extra kul att Oscar får fira med kompisar som är jämngamla. Vi hade knytis hos en kompisfamilj i Sollentuna. Sylvia och Justin med deras barn Alex och Emma. Jag och min familj fixade en traditionell midsommarlunch och värdfamiljen gjorde fika och middag. Där emellan gick vi till en gård med midsommarfirande men där stannade vi inte så länge. Det var verkligen jättemycket folk där! Vi dansade en stund kring midsommarstången och sen gick vi vidare till en lekplats där vi var en bra stund. På kvällen när barnen hade somnat spelade vi Sekvens, åt choklad, spanade efter spindlar och sov över. Här kommer massa bilder från vår dag.
 
 
 
 
 
 
 
En fantastiskt god red velvet cake till fika. Jag fick med mig receptet och måste verkligen testa att göra den själv!
 
 
 
 
 
 
 
Hemmagjord lemonad att sippa på när vi kom tillbaka till huset, jättegod!
 
 
Emma är sugen på sin hamburgare.
 
 
Till middag blev det grillat. Barnen fick hamburgare och det gick verkligen hem. Oscar åt glatt 1,5 hamburgare med pommes frites till i två omgångar.
 
 
 
Nästan hela gänget :)
 
 
Thomas tåg var temat för den här midsommaren för Oscar. Alex hade två små tåg (James och Percy för er som vet) som han hade fått köpa på flygplatsen på deras senaste resa. Oscar föll för dem så fort han såg dem och de var med hela dagen. Han somnade till och med med James i sina små händer. Som tur var gick det bra att lämna kvar dem hos Alex när det var dags för oss att åka hem på lördagen. 
 
 
 
Alex hade också en låda med flera pussel i Thomas tåg-tema. De satt fint och pusslade efter frukosten. Det här röda är tåget James.
 
 
 
Och just det, hur blev vårt midsommarväder då? Jättebra faktiskt. Lite växlande molnighet men mycket mer sol och värme än jag hade förväntat mig. Det var inga problem att ha klänning och koftan behövdes inte på hela dagen. Regnet kom först när barnen hade somnat och då satt vi i uterummet och hörde det smattra mot taket. Väldigt mysigt.
 
Bilder: Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L 

Postat av: Frida G Svensson

så drömmig midsommar! <3

Svar: Ja, den blev riktigt mysig. Perfekt midsommar när man har barn. I alla fall om du frågar mig. Hoppas att ni också hade en trevlig dag :)
Anna

2017-06-27 @ 15:32:03
http://www.fridagsvensson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: