Ett spontant restaurangbesök

 
 
Igår var vi spontana! Det är inte ofta det händer kan jag lova. Jag kände semesterfeelingen i kroppen och det var trevligt väder så när jag pratade med Johan på vägen hem föreslog jag att vi skulle gå på restaurang istället för att åka hem och äta rester. Han var med på noterna på en gång. Jag har ett tag gått och tänkt på att vi borde ta med Oscar på fler restaurangbesök så att han får chans att vänja sig vid det. Jag tycker verkligen om den vardagslyxen att äta ute och vi gör det allt för sällan.
 

 
 
Vi åkte till Casa de Lago som ligger vid Långsjöns badplats. Där har vi ofta köpt glass och någon gång också lunch när vi varit där och badat. Det är en barnvänlig restaurang och det finns stora gräsmattor utanför att springa runt på om man får myror i benen. Till förrätt tog vi vitlöksbröd, mums! Oscar åt grillspett med klyftpotatis till huvudrätt.
 
 
 
 
Jag åt den här underbara pastan Penne alla Chitarra. Bacon och köttfärs i tomatgräddsås. Väldigt gott och jag åt såklart tills jag blev alldeles för mätt i magen.
 
 
 
 
Johan valde slaktarens pasta Penne dell´maccellaio. Fläskfilé, salami, ruccola, prosciutto, parmesan och stark tomatsås.
 
 
 
 
Som summering var det gott och trevligt men ganska kort. Det blir nästa utmaning, att få Oscar att vilja sitta kvar längre. Kanske ta med grejer så att han kan rita och pyssla och i sista hand erbjuda telefonen. Ge mig gärna alla tips ni har för att få en liten kille med spring i benen att sitta still i åtminstone en timme.
 
Jag ser förresten att jag har missat att lägga in en bild på mig som Oscar tog. Jag fixar den imorgon, så ni får kika in här igen :)
 
 
 
Bilder: Canon G16 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: