Mitt födelsedagskalas

 
Trots att det är några veckor sedan nu så tänkte jag ändå att jag vill visa lite från mitt födelsedagskalas som äntligen blev av. När jag fyllde år så blev jag och Oscar sjuka så jag skjöt fram firandet till helgen då mina föräldrar var på besök. Mycket passande faktiskt.
 
Jag köpte en färdig rosa prinsesstårta på vårt lokala konditori. Jättegod! Cake toppern har jag gjort själv. Jag hittade en fin mall på Pinterest som jag skrev ut. Sen ritade jag av den på glitterkartong som jag köpt på Panduro. En framsida och en baksida. Skar ut med en mattkniv och limmade ihop med en grillpinne mellan. Supernöjd :)
 
 
Jag gillar ju färgteman och som ni ser blev det rosa och guld för det tycker jag är en väldigt trevlig kombination. I år bakade jag inget själv utan köpte allt färdigt. Skönt!
 
 
Mini-munkar med jordgubbar spetasde på grillpinnar. Också det en idé från Pinterest.
 
 
Praliner är ett måste på mina kalas!
 
 
Egentligen hade jag velat köpa rosa macarons istället för dessa kex men det hittade jag inte i de butiker som jag letade i. Får försöka igen till nästa år om jag inte orkar baka egna då förstås. Och om det är någon som undrar så fyllde jag 33 år :)
 
 
Bilder: Canon G16


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: