Juldetaljer och sånt som inte blev gjort

 
 
Hej på er! Jag tänkte visa lite bilder från vårt juliga hem som inte har kommit upp här på bloggen än. Vi börjar med granen såklart. Jag tycker det är väldigt skönt att köpa Kungsgran nu för tiden. Den barrar inte lika snabbt och barren är inte sylvassa.
 
 
 
 
 
Två av Oscars fina juldekorationer som är gjorda på Smarta barn. En julgran från förra året och en snöflinga från i år. I bakgrunden skymtar en tomte som jag och mamma gjorde när jag var liten.
 
 
Pepparkakshuset som Oscar och Johan gjorde i förra veckan när jag jobbade lite senare. Oscar och Ludvig ska nog få panga det i morgon när vi har det sista 4års kalaset.
 
 
Fler av Oscars dekorationer från i år. En tomte och ett julkort där han själv har skrivit God Jul.
 
 
Jag tror inte jag har visat årets lite annorlunda adventsljusstake. I vanliga fall har jag vitmossa, svampar, äpplen och snöbollar som dekoration men i år glömde jag av att köpa mossa innan första advent så då tog jag lite grejer jag hade hemma. Det blev ju också fint!
 
 
Jag ääälskar att sätta upp de julkort som dimper ner i brevlådan på väggen i hallen. Det blir en effektfull juldekoration och mitt hjärta blir varmt när jag tittar på dem. Jag har faktiskt snott idén från Johans mamma.
 
 
Jag älskar ju verkligen julen och brukar vilja hinna göra många olika grejer som för mig hör julen till. Men i år gick det bara inte att få tid till allt. Eftersom jag är gravid så funkar det inte att stressa just nu. Precis innan jul blev magen så där hård vid minsta lilla stress och det kändes bara olustigt. Jag var tvungen att dra ner på tempot. Men efter att vi tog julledigt från våra jobb har jag inte känt det en endaste gång. Jätteskönt! Det här hann jag inte med innan jul:
 
- Ordna ihop den årliga väggkalendern med bilder på Oscar 
- Göra chokladkola och knäck (det blev bara mozartkulor och wienernougat)
- Sätta upp ljusslingan på altanräcket
- Slå in alla paket (vi väntade med de som skulle delas ut efter alla juldagar)
- Baka saffransbullar eller lussekatter
 
Jag tycker verkligen det är trist att behöva kompromissa bort. De flesta av ovan punkter har jag saknat och jag hade gärna testat något nytt julgodis också. Nästa år är jag ju mammaledig innan jul så jag hoppas kunna hinna med lite mer saker då. Jag har redan lagt in påminnelser i kalendern. Vi får se vad det är för bebis som kommer ut. Men nästa gång jag jobbar innan jul så ska jag faktiskt ta en semesterdag för att kunna baka och stöka i fred. Och ni som brukar få en väggkalender behöver inte oroa er. Jag gjorde färdigt och beställde dem ikväll, så de kommer i januari :)
 
 
 
Bilder: Canon EOS 7D


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: