Ved och spring i benen

 
 
 
Två bilder från vår påsk på landet. Egentligen vill jag göra ett längre inlägg om påsken med bilder från kameran men jag lyckas aldrig uppbåda energin att kasta bort maken från datorn och sätta mig där själv. Alltså det är inte jobbigt att be Johan göra något annat. Det är själva grejen att sitta vid datorn som jag inte alls är särskillt sugen på om kvällarna. Speciellt inte när soffan och diverse serier lockar.
 
Men dessa två bilder då. De symboliserar mycket från påsken. Den första en stor vedhög som Johan och svåger arbetade duktigt med under två dagar. Först bära de fällda träden från skogen och kapa upp i mindre bitar. Den andra dagen åkte vedklyven fram som till slut resulterade i denna fina hög :)
 
Den andra bilden på en liten Oscar som springer. Det blev en grej han gjorde på eftermiddagarna. Han tog på sig stövlarna vid altandörren och sprang ett halvt varv runt huset. Gick in genom ytterdörren. Tog av sig stövlarna. Gick till altandörren. På med stövlarna och ut igen. Då kändes han plötsligt så stor. Han gjorde det själv och vi andra var inne. Väldigt bra sätt att bli av med energi och han har inte somnat så bra på länge som han gjorde under dessa dagar. Egentligen var det för kallt att vara utan jacka men det kändes samtidigt inte som hela världen när han inte var ute så länge.
 
 
Bilder: iPhone 6s
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: