Just nu

 

Det har hänt så mycket den här sensommaren och hösten har lika mycket innehåll. Det är bara roliga saker men det känns ändå i kroppen och tröttheten slog till med dunder och brak förra veckan. Hela veckan var jag supertrött och det är samma visa idag. Om vi lägger till att jag inte har kommit igång med träningen efter förkylningen för några veckor sedan och att det numera är mörkt när jag går till jobbet så är det inte konstigt att jag inte är något energiknippe för tillfället. Och när man inte känner sig helt på topp passar det utmärkt att fundera över fina, bra saker som man blir glad av tycker jag. Här kommer en liten lista.

 

Just nu är jag glad för: Att helgen i Partille/Göteborg blev så fin. Efter några helger med svensexa och möhippa så fick vi äntligen vara tillsammans alla tre i familjen hela helgen. Det blev kvalitetstid med både familj och vänner. Leka på lekplats i Slottskogen och gå på 30års middag. Väldigt energigivande för sinnet.

 

Just nu dricker jag helst: Te och vatten. Men vet ni, jag tog några koppar kaffe i förra veckan för att bli lite piggare. Ni som vet att jag inte dricker kaffe i vanliga fall förstår att tröttheten var hemsk. Obs, jag tycker fortfarande inte om kaffe.

 

Just nu är det bästaste jag vet: Att få umgås med sonen och maken utan annat som distraherar. Alternativt att få sitta i lugn och ro i soffan med något att läsa och lite (läs mycket) choklad.

 

Just nu längtar jag efter: Att baka något gott att bjuda vänner på. Trots att vi har så mycket inplanerat nu är jag sugen att göra något kul till Halloween. Både baka och dekorera. Funderar också på om vi ska ha ett litet barnkalas för Oscar i år. I så fall tänker jag början på december. Jag längtar också efter att köpa lite snittblommor och fixa bra förvaring för familjens skor.

 

Just nu lyssnar jag helst på: En spellista på Spotify som heter Mellow Morning. Perfekt när man är trött och inte orkar med stressande partymusik.

 

Just nu drömmer jag om: Shopping! Jag behöver ny vinterjacka och nya vinterskor. Jag vill köpa nya kuddfodral till kuddarna i soffan. Gärna lite höstiga färger. Nya täcken och kuddar till alla i familjen. Som alltid drömmer jag också om att resa. Allt från långhelg med Johan i någon Europeisk stad eller New York, till shoppinghelg med kompisar, till solsemester i något paradis.

 

Jacka  -  Vas  -  Blommigt kuddfodral  -  Ljuslyktor  -  Kuddfodral ljus vinröd 

 

Listan har jag lånat från Angelicas värld.

 


Postat av: Johanna

En weekend med vänner hade inte vart fel:)

Svar: Eller hur, jag är jättesugen på det :)
Anna

2016-09-27 @ 09:35:38

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: