Halsfluss

Det är så himla bra med iPad, tackar lyckliga stjärnan för den. Oscar hade aldrig suttit så här lugnt i mer än en timmes väntetid annars. Inte ens när han är så här sjuk.


Liten har fått halsfluss. Jag kände på mig att det var det. Han låter så annorlunda i halsen och man riktigt hör och ser hur ont han får när han hostar. Vi besökte vårdcentralen i morse. Jag var tveksam till om vi skulle gå dit eller inte. Man får alltid höra att man ska söka hjälp efter mer än fem dagars feber och Oscar har haft det i tre dagar nu. Men med tanke på hans rossliga hosta och att jag verkligen kunde se att det gjorde ont så bestämde vi att det inte kändes bra att vänta och det är jag glad för nu.

Lilleman var inte alls sugen på att bli undersökt av läkaren men till slut fick han in en tops i munnen och efter det skickades vi vidare till provtagningen för stick i fingret. Svaren visade på halsfluss och infektion i kroppen. Vi fick penicillin och hostmedicin på recept som vi hämtade ut i Fruängen. Vi åkte bussen dit till Oscars lycka. Men det här med att få i honom medicinen är inte det lättaste så det kommer bli en utmaning tre gånger om dagen i tio dagar. Kom dessutom på att jag behöver be doktorn ändra så att vi bara måste ge två gånger om dagen. Smarta barn ger inte medicin om han nu skulle bli pigg innan de tio dagarna är slut. Skönt att det är helg snart så både jag och Johan kan vara hemma och sköta om liten.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: