Andra dagen i Skellefteå


Vi började med en mumsig frukost i ett soligt kök.



Vi satte oss på cyklarna för att se staden. Vi cyklade längs med älven och det var så himla fint därikring. Första stoppet blev vid den gamla kyrkbyn. Jag tycker det är så coolt alla de städer som bevarar dessa gamla hus.


Vi parkerade cyklarna i city och började gå längs med gågatan för att titta i butiker. En söt liten rosa kyrka låg mitt i smeten.




Vi åt lunch på Brygg club och café. Väldigt trevligt ställe vid älven med god mat och trevlig omgivning. Jag åt en Ceasarsallad som var jättegod med både kyckling, sidfläsk och rätt mängd dressing.


Sen styrde vi cyklarna hem. Satt en stund i solen innan det var dags för oss tjejer att gå på spa. Daggdroppen var ett litet trevligt ställe där vi båda fick kurbad och massage. Såå skönt och lyxigt! Tusen tack för så fin present!


När vi kom tillbaka satte vi oss i solen igen innan det var dags att piffa inför kvällen. Det gäller att passa på varje tillfälle man får att vara i solen.


Vi började middagen på restaurang Bryggargatan (som också den ligger precis vid älven) med några drinkar i baren. Väldigt goda.


Vackra Bettina, mum to be <3


Långkokt lammlägg till middag. Väldigt gott och mycket mat. Vi blev mätta till bredden.


Men lite dessert hade jag såklart plats för. Den extra magen ni vet. Havtornsglass med fudge. Både syrligt och sött.



Fantastiskt härligt kvällsljus. Jag var bara tvungen att gå ner till älven och fota lite.

En väldigt bra dag med andra ord. Idag hänger vi mest på altanen. Det är sommarvärme! Grillen är igång och snart blir det lunch. Vid tre åker vi till flygplatsen. Det ska bli härligt att komma hem till pojkarna. Det är det varje gång, oavsett hur trevligt jag har det när jag är borta :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: