Visit på sjukhus


Så här såg några timmar av min och Johans kväll ut igår. I ett väntrum på Dalslands sjukhus. Jag började känna mig sämre igår. Jag fick smärta på ena sidan av ryggen när jag tog djupa andetag, hostade och ondast gjorde faktisk när jag rapade (!). Jag hade också blivit väldigt stel och fått ont i nacken. Lägger man på 40 graders feber och hosta så skulle det kunna vara lunginflammation. Eftersom vi snart ska åka på semester så ville jag gärna kolla upp det så fort som möjligt.

Jag fick ta massa prover och det slutade med att doktorn inte kunde bestämma sig om det var lunginflammation eller gallvägsinflammation. Alla mina symptom jag berättade om lät som lunginflammation men han hörde inte tillräckligt med spår av det i lungorna. Därför fick jag två sorters antibiotika med mig hem och ska på återbesök imorgon. Jag hoppas verkligen inte att det är gallvägsinflammation för då måste man tydligen operera.

I vilket fall så känner jag mig faktiskt bättre idag. Smärtan i ryggen är i princip borta och febern har gått ner till omkring 38,3. Men jag har fortfarande väldigt ont i nacken, hostar, mycket snor, hela huvudet känns som att det är inpackat i bomull, huvudvärk, yr och ont i kroppen. Jag hoppas på det bästa!

Nu är resten av familjen ute på den årliga tipspromenaden och jag har ett tyst och lugnt hus för mig själv. Ska nog försöka somna på soffan.


Matlusten har verkligen inte funnits de senaste dagarna. Det ska till ganska mycket för att jag ska förlora aptiten. Till frukost fick jag i mig lite naturell fil med bär, apelsinjuice och nästan ett helt kokt ägg. Bär kändes som himmelriket just idag, tack mamma! Smörgåsar var jag verkligen inte sugen på (älskar det i vanliga fall) och lagad mat ska vi inte tala om. Men nu till lunch har faktiskt en macka med korv slunkit ned. Det går framåt. Håll tummarna för mig! :)

Bilder: iPhone 6s


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: