Påskägg och sjukstuga


Så här blir Oscars första påskägg från mig och Johan. Förra och förrförra året fick han inget från oss. Precis lagom med en påskgul klämmis, strumpor med minioner och en liten mjuk katt som är vaken på ena sidan och sover på andra. Hoppas lilleman blir glad :)

Idag har Oscar feber igen. 38,7 grader. Vi var på vårdcentralen och tog prov i måndags och idag. Det är "bara" en elak infektion. Öron, lungor och hals såg bra ut. Vänta ut helt enkelt. En och en halv vecka har han varit sjuk nu lillplutten.

Både jag och Oscar fick gå hem tidigare från våra jobb igår. Jag hade (och har fortfarande) allt utom feber. Hosta, halsont, snorig, huvudvärk och ont i hela kroppen. Oscar fick testa att gå tillbaka till Smarta barn efter mer än en veckas frånvaro. Men det var en ledsen kille som blev arg vid minsta lilla motgång och inte ville äta jag fick hämta strax efter lunch. Hoppas vi blir bra snart nu!


Bilder: iPhone 6s

Postat av: P i X E L I E – Fotograf Erica Pettersson

Vilket gulligt påskägg :-)
Men tråkigt med sjukstuga; hoppas ni får slippa det snart och att ni får en fin påsk!

Vilken FIN blogg du har förresten!

Svar: Tack snälla du! :)
Anna

2016-03-23 @ 16:34:30
http://pixelie.webblogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: