Fler bilder från helgen

För en gång skull har jag varit duktig och gått igenom bilderna från helgen på en gång. Så här kommer det lite till från mina föräldrars visit!
 
 
När vi var på Zetas och fikade så hittade mamma den här söta penséen som hon absolut tyckte skulle följa med hem och jag var inte sen att hålla med! Tjuvstarta våren försöker jag göra varje år. Det gör mig glad.
 
 
Är ni några fler än jag som följer Tip Hero på Facebook? Det var tack vare min chef som jag hittade dit. Man hittar massa små filmer med goda och lättlagade recept. På både mat och sött. Den här panko-gratinerade kycklingen blev jättegod!
 
 
Senare samma kväll var det dags för andra chansen i Melodifestivalen. Vi slog på stort med bubbel, chips och nöt-crème praliner. Perfekt kombination om du frågar mig! Det enda som hade gjort det ännu bättre hade varit jordgubbar. Notera förresten min nya fina Omaggioskål från Kähler. Den fick jag i födelsedagspresent förra gången mina föräldrar var på besök.
 
 
Det är sällan den här mamman är med på bild men nu slängde jag över kameran till Oscars morfar så fick han knäppa några bilder. Jag är helt osminkad och ganska trött men de andra två är ju söta så det räcker för oss alla tre :)
 
 
Hembakta apelsinchokladbiskvier blev söndagens fika. Inte så dumt att plock fram från frysen.
 
 
Oscar fattade grejen direkt och satt tyst medan han åt. Mums, mums, mums...
 
 
Det blev kladdigt om både fingrar och mun.
 
 
"Ingen tar min chokladbiskvi"
 
 Samtliga bilder: Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
Blicken då den var uppäten och det inte fanns något kvar. Haha, den här killen kommer antagligen bli en sockerjunkie.

Postat av: Karin

Så fina biskvier, själv får jag aldrig till chokladtoppingen sådär fint haha.
Ser ut som en riktigt härlig helg.

Svar: Tack, vad snällt! Det var första gången jag gjorde biskvier så de första blev inte så fina men efter jag gjort några så tog det sig :)
Anna

2016-03-08 @ 13:12:21
http://kakansemlanoliven.se
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Mysigt det ser ut!!

Svar: Ja, det var en riktigt fin helg. Gav massa positiv energi :)
Anna

2016-03-08 @ 14:23:28
http://angelicasvarld.blogg.se/
Postat av: mamma

Söta mamman,söt,kladdig Oscar och smarriga biskvier :)

Svar: Ja, lite av det bästa i livet! :)
Anna

2016-03-08 @ 20:13:06

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: