Det blev en Brimnes

 
Igår var vi ju som sagt på Ikea för att köpa säng till Oscar. Det blev en Brimnes dagbädd. Några kompisar har den till sin son och vi tyckte det var väldigt bra med förvaringen som finns under. Dessutom kan man dra ut sängen så den blir dubbelt så bred, men det var mest en bonus. Inget vi hade på kriterielistan.
 
I alla fall så tog det hela eftermiddagen att bygga ihop den. Svettigt! Jag säger det igen. Det är sån tur att Oscar kan vara sysselsatt med iPaden ett bra tag vid tillfällen som dessa. Men tyvärr ville han inte somna i sin nya säng igår. Han sprang till sin gamla säng i köket (vi hade inte hunnit flytta ner den i källaren), la sig i den och sa "min". Han tycker om sin gamla säng. Den är liten och mysig. Och han har sovit i den sedan han var 3-4 månader gammal. Den nya är stor och kal. Det slutade med att han fick somna i vår säng och Johan bar över honom till den nya sängen. Under tiden hade jag gjort den lite extra mysig med kuddar och filtar i fotänden och två huvudkuddar. Allt för att den inte ska kännas så stor. Hoppas det går bättre med nattningen ikväll.
 
Så varför ville jag att vi skulle köpa en ny säng om han gillade sin gamla så mycket? Jo, den senaste månaden har nattningarna varit riktigt utdragna. De har allt som oftast tagit en timme eller mer. Eftersom Oscar gärna ville bli nattad i sin säng så fick vi antingen sitta/ligga på golvet bredvid eller sitta på en stol. Man fick väldigt ont i kroppen av det, Oscar kröp oftast ur sängen och ville liggar i knäet eller på mattan bredvid och det slutade oftast med att vi ändå gick till min och Johans säng så han somnade där. Jag vill helt enkelt att vi ska kunna ligga bredvid honom i hans säng så vi slipper bära över honom och för att vi så småningom ska kunna få honom att somna själv i den.
 
I morse fick sängen i alla fall ett gott betyg (tolkar jag det som). Oscar vaknade samtidigt som jag (kl 05.00) och ställde sig på golvet bredvid sängen. När jag kom in till honom pekade han att jag skulle lägga mig i sängen. Han kröp upp och jag la mig bredvid. Efter tio minuter sov han igen och gjorde det fortfarande när jag gick kl 6. Håll tummarna för att det går bra, jag blir så blödig när han ska behöva genomgå såna här (för honom) stora förändringar.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: