Vattna blommor

 
 
Så här gör jag när vi åker bort en längre period för att hålla vissa blommor vid liv. Jag har mest blommor som klarar en vecka eller mer utan vatten men det senaste har det tillkommit några som behöver vatten oftare än så för att inte bli alldeles förtvivlade.
 
Jag såg det här tipset hos Angelica för några veckor sedan och kände att jag bara måste testa. Och det funkar faktiskt bra! Även några blommor utomhus har fått PET-flaskor i krukorna. Fyll flaskan med vatten. Tryck ett hål i jorden. Håll tummen eller två fingrar för hålet och tryck snabbt ner flaskan i jorden. Vattnet kommer rinna ut pö om pö när det behövs.

Postat av: Emma -Merakibeauty.se

det ska jag testa!:)

2016-07-20 @ 07:59:22
http://merakibeauty.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: