Det blev en dag på stranden

 

 

Det här har varit en riktigt härlig dag! Den började med att vi fick sovmorgon. Oscar vaknade visserligen vid fyra på morgonen men somnade om i vår säng på en gång och vaknade först kl 07.20. Han låg och drog sig en stund och till slut gick han och jag upp vid 07.40. Snacka om sovmorgon deluxe om man jämför med att behöva gå upp mellan 05.00 och 05.30 de flesta dagar. Det ska också sägas att han somnade på 15 minuter igår kväll. Det här med att korta ner eller strunta i sovstunderna mitt på dagen kan vara the shit...

 

 

Vi bestämde oss ganska snabbt att det här skulle bli en dag vid stranden. Så direkt efter frukost gjorde jag i ordning matsäck. Det blev pastasallad med korvbitar. Perfekt picknick-mat! Jag packade varsin matlåda, vatten och äppelbitar i en kylväska. Vid 10.30 rullade vi äntligen iväg till Sätra strandbad. Väldigt bra ställe! Stort, plana ytor med gräs och sand, parkeringen ligger nära, det finns en servering, brygga och lekplats. Tummarna upp!

 

 

Oscar fick prova flytvästen som vi lånar från Johans pappa. Han blev överlycklig när han såg att vi var vid en strand. Han kunde knappt vänta och började klä av sig innan vi ens valt plats att slå oss ned på. Vi var där i fem timmar. Så, så härlig dag :)

 

 

Sandslottsbygge :)

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Glass var ett måste den här varma dagen!

 

 
 
 
Bilder: iPhone 6s

 


Postat av: Syster

Vilken underbar dag! Hoppas vi får lika härliga dagar på landet :)

2016-07-20 @ 10:05:56

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: