Cheesecake-pannkakor

 
I morse slog jag till på en mer välarbetad och lyxigare frukost. Fast ändå nyttig. Cheesecake-pannkakor med hallon! Jag hittade här om dagen till en för mig ny blogg som heter My Kitchen Stories. Såå så trevlig blogg som jag redan har fått massor med inspiration från. Vackra bilder och härliga recept. Det här receptet hittade jag alltså där. Camillas recept är egentligen med jordgubbar men eftersom vi kom hem med massa nyplockade hallon från landet igår så tog jag det istället.
 
 
Ingredienser
5 dl havregryn (jag tog fiberhavregryn)
2 tsk bakpulver
560 g färskost naturell
2 st bananer
4 st ägg
2 tsk vaniljpulver
4 dl färska jordgubbar (jag tog hallon)
smör till stekning
 
Gör så här
1. Mixa ihop alla ingredienser förutom jordgubbarna i en mixer till en slät smet (jag tog stavmixer).
2. Skölj jordgubbarna och dela i mindre bitar.
3. Stek pannkakorna i smör på medelvärme. Häll smet i stekpannan och toppa med jordgubb. Vänd pannkakan när det börjar bildas bubblor på ytan.
 
 
Annas kommentar
Jag halverade receptet och då blev det precis lagom till två vuxna och en 2,5åring. Jag tycker helt klart att mjölk är godaste drycken till pannkakor :)
 
 
 
 
Bilder: Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L

Postat av: Emelie Karlsson

Ser verkligen jätte gott ut. Ska nog prova det här!

Svar: Det tycker jag du ska göra, en riktigt härlig frukost! :)
Anna

2016-07-28 @ 20:29:40
http://fiktivaem.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: