Nyårsafton 2015

 
Det blev inte så många bilder tagna på Nyårsafton men här kommer de få det blev. Vi var tre familjer som körde knytis hemma hos en kompisfamilj som bor nära. Vi tog en promenad dit på eftermiddagen och kvällen började med bastu. Jag hoppade över eftersom jag var ganska förkyld. Varje familj stod för en rätt och till förrät blev det jordärtskockssoppa toppad med räkor. Mycket gott!
 
 
Tyvärr missade jag att fota huvudrätten men det var oxfilé i madeirasås, ugnsgratinerade chilipotatis och fräst haricot verts. Väldigt väldigt gott! Innan desserten passade jag på att natta Oscar för hans humör sviktade så det var lika bra. Skönt att slippa den sockerkick han skulle få om han var uppe längre :)
 
 
Min familj stod för desserten som jag hade knåpat ihop. Citronmousse med hallon, en klick vaniljgrädde och hackad vit choklad. Bra kombination och den gick hem hos både stora och små.
 
Samtliga bilder Canon G16
 
En liten stund innan mellanbarnen skulle nattas fick de testa tomtebloss. Väldigt roligt och så effektfullt. Som små små fyrverkerier inomhus. Tolvslaget spenderade vi på värdfamiljens altan och strax därefter vaknade Oscar och ville inte somna om så då passade vi på att promenera hem igen. Väldigt lyckad kväll tycker jag! Vi hade egentligen bara tänkt sitta hemma i myskläder det här året då orken för att ta tag i något inte fanns. Tack P och J för inbjudan till den här fina nyårskvällen!

Postat av: JUNITJEJ

Så mysigt ni hade det!

Svar: Ja, verkligen! Är riktigt glad att det blev en sådan härlig kväll. Hoppas att du också hade det bra :)
Anna

2016-01-05 @ 14:20:12
http://www.junitjejen.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: